
Commerciële verkooptraining
Klantgerichter werken en gastvrij handelen!
Het doel van deze training is de medewerker meenemen in klantgericht handelen en de juiste handvaten geven om open en interesse vragen te stellen. Waarmee het luisteren, doorvragen en samenvatten van het klantgesprek gaat resulteren in meer vaste klanten, hogere bonbedragen/nieuwe opdrachten en meer stuks op de bon/hoger factuurbedrag. Door deze inspirerende training wordt het gevoel van aansmeren of puur verkopen van producten en diensten voor omzet weggehaald. Hierdoor wordt de hamvraag centraal gesteld: Op wat
voor manier kan je door het aanbieden van een product of dienst het voor de klant makkelijker en leuker maken? Van bezoeker naar vaste klant!
Meedraaien in jullie organisatie voor proces- optimalisering
Elke dag beter is voor veel bedrijven en organisatie een helder doel. Om scherp te blijven en gewoontes die vernieuwing in de weg kunnen staan inzichtelijk te brengen is ‘meedraaien in jullie organisatie’ een effectieve training. Op deze manier leren wij kennismaken met jullie mooie organisatie en kunnen we deze ervaring samen evalueren en om zetten naar complimenten en nieuwe kansen.
Mystery shopping
Bij deze vorm van Mystery Shopping gaan vakmensen jullie organisatie bezoeken. Vanuit een positieve coachende manier zul je de ervaringen van de vakmensen terug krijgen. Een groot verschil hierin is dat het kenners zijn in jullie vakgebied. Ze begrijpen dat er bij drukte geen tijd is om elke klant persoonlijk te benaderen. De ervaring en kennis hebben om hier doorheen te kijken en te zien dat ze kort zijn begroet in de genoemde situatie. Jullie organisatie scannen op nieuwe mogelijkheden, kansen en tips om nog beter te worden.
Coaching on the Floor
Op de werkvloer wordt het geld verdient en is dit de plek waar jullie medewerkers optimaal kunnen presteren. Hetgeen waarom het zo belangrijk is om mee te lopen en jullie personeel in hun vertrouwde werkomgeving te coachen en te trainen om ze te laten groeien en sterker te worden. Van tandartsbalie tot barista-café of bouwmarkt is de coaching on the floor ideaal om na de theorie deze kennis en kansen op de werkvloer toe te passen. Samen leren van elkaar.
Telefoontraining
Het eerste contactmoment is enorm belangrijk en hierin zijn volop kansen om het contactmoment makkelijker en leuker te maken. Door middel van het LSD principe: luisteren, doorvragen, samenvatten. Deze methode zorgt ervoor dat de klant zich gehoord voelt en begrepen. Niets is zo vervelend om meerdere keren in de wacht te worden gezet en na een terugbelverzoek helemaal niets weer te horen. Ook kan een telefoontraining helpen een goede scheiding te krijgen in de informatieverzoeken. Deze op een effectieve manier bij de juiste medewerker te krijgen en hierdoor korter op te bal te kunnen opereren.
De-escalatiecursus (coachen van jullie medewerkers op klachten)
Klachten en onbegrip is een terugkomend onderdeel in elke organisatie. Echter zijn er bedrijven die hier beter en slimmer op zijn ingespeeld. Waardoor deze klachten van klanten met onbegrip beter en sneller kunnen worden opgelost. Waardoor de productiviteit hoog blijft in deze organisaties en er minder verlies is van klanten door onopgeloste klachten. Voor zorgorganisaties/tandartspraktijken is dit een hele grote tijdwinst maar ook voor grotere organisaties die hierdoor belangrijke klanten verliezen nadat ze zich niet gehoord voelen. Van klacht naar kans werken? Aandacht=Interesse=Kopen
Eigen interessant vraagstuk/hiaat?
Samen brainstormen en in discretie jouw verhaal kunnen delen waar jullie organisatie tegen aanloopt is belangrijk. In alle rust en discretie jouw verhaal kunnen doen kan al helpen om een opening naar de oplossing te vergroten. Door te sparren en brainstormen worden er opties aangeboden waardoor de situatie en keuzes inzichtelijker worden.